group 4 project ideas

  ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ

       
Σύμφωνα με το ΦΕΚ  23, τ Α, 26.1.89 ορίζονται τα επαγγελματικά δικαιώματα των Κοινωνικών Λειτουργών και αφορούν μεταξύ άλλων 1. τη διαμόρφωση διάγνωσης αυτόνομα ή και σε συνεργασία με άλλους ειδικούς και 2. στον τομέα της Ψυχικής Υγείας, την παροχή υπηρεσιών διαγνωστικού, συμβουλευτικού και θεραπευτικού χαρακτήρα σε άτομα, ομάδες και οικογένειες.

       Στο ΚΕΔΙΑΘ, στα πλαίσια της προσπάθειας για μια προσέγγιση ολιστική, σε ό,τι αφορά θέματα παιδιών και εφήβων, ο κοινωνικός λειτουργός, κατά το αρχικό στάδιο, δρα σαν γέφυρα ανάμεσα στις λοιπές ειδικότητες, αναλαμβάνοντας ως έργο την επικοινωνία με τους γονείς, την αποδοχή του αιτήματος και τη λήψη του κοινωνικού & αναπτυξιακού ιστορικού.

           Συμμετέχει συμπληρωματικά στη διαδικασία της διεξαγωγής των συμπερασμάτων και αναλαμβάνει θεραπευτικά μέσω της συμβουλευτικής διαδικασίας, το υποσύστημα των γονέων.

        Πιο συγκεκριμένα, ο κοινωνικός λειτουργός καλύπτει τις ψυχοκοινωνικές και υποστηρικτικές ανάγκες των εφήβων και των οικογενειών τους, εστιάζει στην αντιμετώπιση των ψυχοκοινωνικών προβλημάτων που προηγούνται της εμφάνισης των συμπτωμάτων αλλά και που συνοδεύουν τον ενδιαφερόμενο και το περιβάλλον του στη φάση της θεραπείας και της αποκατάστασης, καθώς και στην ενίσχυση της ανάπτυξης «κοινωνικών δικτύων» για την υποστήριξή του.

Κύριες δραστηριότητες:

          Αναλαμβάνει το έργο της επαφής της δομής με την κοινότητα, μέσω της επίτευξης συνεργασιών με άλλους φορείς και τη δημιουργία δράσεων με στόχο την εκπαίδευση & την ευαισθητοποίηση του πληθυσμού.

      Καθώς κυριαρχεί η άποψη πως η θεραπεία αφορά μόνο το άτομο το οποίο παρουσιάζει το σύμπτωμα, η ομάδα του ΚΕΔΙΑΘ, αντιτίθεται στην άποψη αυτή και αντιμετωπίζει το σύμπτωμα σαν ''τη φωνή για βοήθεια'', δίνοντας την απαραίτητη σημασία, προσφέροντας χρόνο και χώρο για έκφραση, στο σύστημα της οικογένειας.