Κύριο περιεχόμενο

Για Εφήβους 12-18 ετών

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΒΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ & ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Αρμενιστής Η βιωματική ομάδα προσωπικής ανάπτυξης απευθύνεται σε κάθε έφηβο που επιθυμεί να συμμετάσχει σε μία διαδικασία επικοινωνίας με άλλα μέλη, με στόχο την ενδοσκόπηση και την προσωπική αλλαγή. 

Μέσα από μία οργανωμένη ομαδική διαδικασία δίνεται η δυνατότητα στους συμμετέχοντες, με ασκήσεις γνωριμίας, εμπιστοσύνης και αυτογνωσίας, να εκφραστούν και να ξεδιπλώσουν πτυχές της προσωπικότητάς τους, να επεξεργαστούν προσωπικά  βιώματα, να εκφράσουν προβλήματα, να αναπτύξουν σχέσεις και να εκπαιδευτούν στον αυτοέλεγχο και στην αυτοεξάρτηση.

Κάθε μέλος, αλληλεπιδρώντας με τα υπόλοιπα, σχηματίζει άποψη για τον εαυτό του και για τους άλλους ενώ συγχρόνως αντιλαμβάνεται καλύτερα τα δικά του χαρακτηριστικά, καθώς καθρεφτίζονται στα μέλη της ομάδας.

Η ομάδα προσωπικής ανάπτυξης αποτελείται από 7 έως 10 άτομα και υποστηρίζεται από έναν ή δύο  συντονιστές. Τα μέλη συναντώνται σε τακτική, εβδομαδιαία βάση. Η ομάδα γίνεται πολύτιμο εργαλείο για την ανάπτυξη της αυτογνωσίας και για τον πειραματισμό με νέους τρόπους συμπεριφοράς.

Τα εργαστήρια βιωματικών ομάδων μπορούν να βοηθήσουν τα μέλη:

-Να γίνουν πιο κοινωνικά και διεκδικητικά.

-Να αποκτήσουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση.

-Να αναπτύξουν συναισθηματική επίγνωση.

-Να εκφραστούν μέσω της προβολής και της ταύτισης.

-Να βελτιώσουν τους τρόπους που σχετίζονται.

- Να κατακτήσουν την αυτονομία μέσω της αφομοίωσης τρόπων επίλυσης των συγκρούσεων.

 

2. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ  ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ & ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ

old Απευθύνεται σε εφήβους που αποφασίζουν να κάνουν ένα ταξίδι στον κόσμο των συναισθημάτων και να αναπτύξουν τη συναισθηματική τους ευφυΐα.

Μέσα από ατομικές και ομαδικές  δημιουργικές δραστηριότητες όπως βιωματικές ασκήσεις, παιχνίδι ρόλων, κίνηση, πηλό, ζωγραφική, οι έφηβοι εξερευνούν τα συναισθήματά τους,  τα κατανοούν, τα εκφράζουν και μαθαίνουν να προσφέρουν αλλά και να αποδέχονται τη συμπαράσταση.

Το εργαστήρι  κοινωνικής & συναισθηματικής νοημοσύνης  αποτελείται από 7 έως 10 άτομα και υποστηρίζεται από έναν ή δύο  συντονιστές.

 Με το εργαστήρι κοινωνικής & συναισθηματικής νοημοσύνης μπορεί ο έφηβος:

-Να αναγνωρίζει και να εκφράζει τα συναισθήματά του.

-Να αναπτύξει την «ενσυναίσθηση», δηλαδή την κατανόηση των συναισθημάτων των άλλων.

-Να διαχειρίζεται αποτελεσματικά τα αρνητικά και δυσάρεστα συναισθήματα (π.χ. θυμός, φόβος, θλίψη κλπ.).

-Να αναπτύξει την αυτοεκτίμησή του.

-Να επικοινωνεί αποτελεσματικά με τους άλλους.

-Να συνεργάζεται αρμονικά στο πλαίσιο της ομάδας.

-Να αναπτύξει τις γνωστικές του ικανότητες (π.χ. σκέψη, συγκέντρωση, αξιολόγηση και επίλυση προβλημάτων κλπ.).

-Να μάθει να διαχειρίζεται αποτελεσματικά τις συγκρούσεις.

 

3. Εργαστήρι  Δημιουργικής Γραφής

εργαστήρι δημιουργικής γραφής Δημιουργική γραφή είναι η τέχνη να βρίσκει, να “κατεβάζει”, να γεννά κάποιος ιδέες  και να τις οργανώνει.(TimbalDuclaux, 1996)

Η δημιουργική γραφή είναι μια κατ' εξοχήν δημιουργική διαδικασία, παρουσιάζοντας και την άλλη οπτική της γραφής, την ευχάριστη. Η σχολική πραγματικότητα περιορίζει  τη δημιουργικότητα στοχεύοντας στη γνώση ως ποσότητα και οι μαθητές έχουν εκλάβει  τη διαδικασία της γραφής και της επικοινωνίας ως  αντικείμενο εξέτασης.

 Ο επιδιωκόμενος στόχος στο εργαστήρι  δημιουργικής γραφής είναι να μετατραπεί η διαδικασία της συγγραφής,  μέσα από την επικοινωνία, την περιπέτεια, την περιέργεια, τον πειραματισμό, το παιχνίδι και τη διασκέδαση, σε απόλαυση.

Ο συμμετέχοντας  έχει τον ρόλο του δημιουργού και μέσα από την ομάδα ή και ατομικά αναζητά με τον εκπαιδευτικό, του οποίου ο ρόλος είναι εμψυχωτικός και συντονιστικός, ερεθίσματα, παράγει ιδέες, τις οργανώνει, μαθαίνει να τις βελτιώνει και ανασχεδιάζει σκοπούς και στόχους. Οι ενότητες προσαρμόζονται στην ηλικία και στα ενδιαφέρονται των συμμετεχόντων.

 Με το Εργαστήρι  Δημιουργικής Γραφής μπορεί ο έφηβος - συγγραφέας:

-Να συνειδητοποιήσει τη δύναμη του λόγου και να δημιουργήσει κόσμους φαντασίας.

 -Να καλλιεργήσει τη δημιουργικότητά του ως παιδί και ως μαθητής.

 -Να εκφράσει τα συναισθήματά του.

-Να εμπλουτίσει το λεξιλόγιό του.

-Να βελτιώσει και να εξελίξει τον τρόπο έκφρασής του.

-Να έρθει πιο κοντά με τον κόσμο της  Λογοτεχνίας και της τέχνης.

-Να καλλιεργήσει κριτική σκέψη.

-Να αποκτήσει αυτογνωσία των ικανοτήτων του.

-Να αναπτύξει επικοινωνιακές και γραπτές δεξιότητες.

-Να εκτονωθεί & να αποφορτιστεί.

 

4. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ YOGA

Όταν η γυμναστική συνδυάζεται με το παιχνίδι, τότε, η χαλάρωση και η επαφή με το σώμα δρουν θεραπευτικά στην ψυχή. H γιόγκα είναι μια δυναμική τεχνική που βοηθά τη συντονισμένη κίνηση του σώματος συντονισμένα ενισχύοντας τον αυτοέλεγχο.

Πολλές ασκήσεις έχουν προέλθει από στάσεις ζώων και φέρουν τις αντίστοιχες ονομασίες. Τα παιδιά τις λατρεύουν και θέλουν να τις μιμηθούν, αφού όχι μόνο διασκεδάζουν αλλά γυμνάζουν κυρίως τη σπονδυλική τους στήλη που σε μικρές ηλικίες είναι ευάλωτη στη σκολίωση, στη λόρδωση και στην κύφωση.

Σήμερα, τα παιδιά ζουν υπό συνθήκες υπερβολικής πίεσης. Συμμετέχουν, άθελά τους, στους τρελούς ρυθμούς του περιβάλλοντος. Έχουν επιβαρυμένο σχολικό πρόγραμμα, πιέζονται να διαβάσουν στο σπίτι, αντιμετωπίζουν ανταγωνισμό στο σχολείο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται μεγάλες εντάσεις στο σώμα και στην ψυχή  κι έτσι παύουν να αναπνέουν σωστά.

Το εργαστήρι της yoga αποτελείται από 5 - 6 άτομα και υποστηρίζεται από έναν συντονιστή.

Με το εργαστήρι της  yoga, οι συμμετέχοντες μπορούν:

-Να βοηθηθούν  εάν αντιμετωπίζουν  ΔΕΠ-Υ σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με υπερκινητικότητα, διεγείροντας και τονώνοντας το νευρικό σύστημα και βελτιώνοντας τη συγκέντρωση. 

- Να ενισχύσουν θετικά την αυτοεικόνα τους.

-Να ανακουφιστούν από το στρες.

-Να ξαναμάθουν να αναπνέουν σωστά, ανακαλύπτοντας την εσωτερική του γαλήνη.

-Να μάθουν να συντονίζουν την αναπνοή με την κίνηση και να ηρεμούν το νευρικό τους σύστημα.

-Να ενισχύουν  τον αυτοέλεγχο και την επαφή με το σώμα τους.

-Να εκφράσουν με ελευθερία τα συναισθήματά τους και τις σκέψεις τους.

-Να βελτιώσουν τη μνήμη, ενισχύοντας τις νοητικές ικανότητες.

pintrest